Son Kez Bangkok

No Comments

Son Kez Bangkok Yolculuğu

Phi Phi Adaları gezisinden dönüşte, aceleyle çantalarımızı alıp taksiyle havaalanına gittik ve son kez Bangkok yolculuğu için havaalanındayız.
    Taksiye standart ücret olarak 800 Baht ödedik. Uçağımız zamanında kalktı ve 23:00 civarı Bangkok Don Muang Havaalanına indik. Havaalanından taksiye binmek için sıraya girip fiş alıyorsunuz, taksimetre açılıyor ve ne tutarsa onu ödüyorsunuz. Khaosan Road 360 Baht tuttu. Yani geçen sefer biz ucuza gittik zannederken, aslında ucuz değilmiş. Taksimetre o yüzden işlerine gelmiyor zaten. Yine Khaosan Road’daki eski otelimize geldik, bu seferde başka bir binalarında kalacağız. Gece yarısı olduğundan acentalar kapalı, dolayısıyla Floating Market gezimiz yattı. Çünkü bu gezi sabahın erken saatlerinde başlıyor ve bir gün önceden organize olmak gerekiyor. Biz de tapınak gezisiyle idare ederiz dedik, pad thai yedikten sonra oyalanmadan geceyi bitirdik.

Bangkok

13 Şubat – Bangkok gezimizin son günü artık, veda etmeden bazı yerleri gezeceğiz. Güzel ve doyurucu bir kahvaltı sonrası çıktık. Yakın tapınakları gezmek için ikişer kişilik 2 tuktuk kiraladık, 40 Baht verdik. Niye bu kadar az derseniz, hem yakın yerleri gezdirecekler, hem de terzi ve mücevherci gibi yerlere uğrayarak oralardan gaz masraflarını alacaklar o yüzden. Biz de gezerken 2 terzi, 1 mücevherciye uğradık, almanız şart değil, bakmanız ve oraya müşterinin gitmesi önemli olan, satış yaparlarsa kazançlılar.

Wat Intharawihan

Wat Intharawihan, Büyük Buddha’nın olduğu tapınak.

Yapımı 60 yıl süren Big Buddha, 32 metre boyunda ve 11 metre genişliğinde, yapımında cam mozaikler ve 24 ayar altın kullanılmış. Bahçede de her Buddha ve onun yılında basılan paralar sergileniyor.

Wat Benchamabophit Dusitvanaram

Wat Benchamabophit Dusitvanaram, Mermer Tapınak olarak da bilinir.İtalya’dan ithal carrara mermeri getirtilerek inşa edilmiş. Dört etkileyici mermer sütun bulunuyor, hatta büyük avlu parlak beyaz mermerden yapılmış. Beyaz mermer ve altın süslü pencerelerle Bangkok mimari tarzının muhteşem örneklerinden.

İçerdeki Phra Buda Chinnarat, Phitsanulok ilinde Wat Phra Si Rattana Mahathat Tapınağındaki 7 asırlık görüntünün bir kopyası. Kral Rama V külleri bronz Buda heykeli altında gömülü.

Avludaki galeride farklı dönemlerdeki 52 Buda heykeli bulunuyor.

Bahçeden görüntüler…

Grand Palace ( Büyük saray )

Grand Palace ( Büyük saray ), 1925 yılına kadar, 150 yıldan fazla Tayland Kralına ve ailesine ev sahipliği yapmış. Kraliyet konutunun haricinde devlet daireleri ve tapınaklar da bulunuyor. Önemli günlerde kullanılan saray, şimdilerde halka açık ve kısmen müze olarak kullanılıyor.

Girişte kıyafetiniz uygun olmalı, hem kadınlar hem de erkekler kolları ve bacakları kapatan kıyafetler giymeli. Eğer kıyafetiniz uygun değilse, 200 Baht’a kiralayabilirsiniz, çıkışta paranızı iade ediyorlar. Saray giriş ücreti ise 500 Baht.

Bangkok’ta son akşam

Akşam da Sukhumvit’e gittik, yine pazarlık yaparak taksiye 100Baht verdik, ama trafiği vs bahane ederek gitmek istemiyorlar.  Mağazalara baktık, en son da MBK alışveriş merkezini gezdik, alışveriş için büyük bir merkez. Uygun fiyata çok değişik şeyler alabilirsiniz, pazarlık yapmayı unutmayın ama. Biz de sıkı bir pazarlıkla 900Baht’a bir büyük, bir küçük sırt çantası aldık. Hediyelikler Khaosan Road’da daha uygun geldiğinden buradan almadık, Khaosan Road’dan almaya karar verdik.  Tekrar taksiyle geri döndük.

Son akşamımızda Tayland’ın roll on ve kokteylleriyle biralarını göçürttük. Sayılı gün bitti ve üç haftanın sonunda içimizde bir hüzünle son kez çantaları toparladık, artık yarın ki uçuşa hazırız.

14 Şubat – Kahvaltı sonrası Suvarnabhumi Havaalanına gitmek için taksi istedik, 800Baht denilince vazgeçip, yoldan taksi çevirdik ve taksimetreyi açtırdık. İki kez 50+25 Baht otoban ücretini biz verdik ve taksimetre de 300Baht tuttu. Şimdi Moskova’ya doğru uçuyoruz, aktarmamızı yaptıktan sonra, ver elini İstanbul.