Phi Phi Adaları

No Comments

Koh Phi Phi

Tayland denilince ilk akla gelen yerlerden birisi. Koh Phi Phi denilen Phi Phi Adaları, Koh Phi Phi Don ve Phi Phi Leh (Lay )adalarından oluşuyor. Aslında Krabi’ye bağlı olan adalara, Krabi’den ya da Phuket’ten teknelerle gidiliyor. Tsunamide yerle bir olmasına rağmen, hızla toparlanmış. Leonardo Di Caprio’nun başrolünde oynadığı The Beach filmindeki Maya Bay görüntüleriyle daha da ünlenince, şimdilerde ciddi bir turist yoğunluğuyla karşı karşıya, ama bu ne kadar iyi tabii ki, bu durum tartışılır.

12 Şubat – Biz de bugün Phi Phi turu yapacağız. Akşam dönüşte taksiyle direk havaalanına gideceğimizden, geceden hazırladığımız çantalarımızı otelin bagajına bıraktık ve turun minübüsünü beklemeye başladık. Minibüsle sürat teknesine bineceğimiz limana geldik. Mesafe uzak olduğundan sürat tekneleriyle gidiliyor. Burada beklerken önce, gezi rotası hakkında bilgi verdiler, isteyenlere de sallantıdan dolayı mide bulantısını önleyici ilaçları dağıttılar.

Phi Phi Don

Fotoğraf  çekiminin ardından sıkışık bir şekilde tekneye bindik. Can yeleklerimizi de giydikten sonra tekne hareket etti. Suyun içinde bata çıka, savrula savrula yol aldık. İlk önce Phi Phi Don’a yakın bir koyda yarım saatlik yüzme molası verildi. Ama deniz çok dalgalı ancak sahilinden biraz giriliyor, yüzmek mümkün değil, zaten her yer motor dolu. Biraz güneşlendik ve tekrar hareket ettik.

Monkey Beach denilen yerde sadece fotoğraf çekimi için durduk, maymunlar saldırganlaştığından kıyıya çıkartmıyorlarmış, öyle dediler.

Sonrasında yine Phi Phi Don koylarından birine yakın yerde yarım saatlik snorkeling yaptık. Suyun içinde balıklarla beraber yüzmek çok güzeldi, ama kısa sürdü. Siz yüzerken çekimler de yapılıyor.

Oradan da başka bir koya geçtik, hem yemek, hem yüzme için 45 dakika mola verildi. Bu süre kuyrukta bekleyerek ancak yemek için yettiğinden, yüzmeye fırsat kalmadı.

Phi Phi Lay

Tekrar tekneye binip, Phi Phi Lay’a geçtik, dışardan Viking Cave denilen mağaralarda ve Pileh Lagoon koyunda fotoğraf çekimlik durduk.

En sonunda Beach filmiyle ünlenen Maya Bay kıyısında demir atıp, 45 dakika yüzme molası verildi ve turun son durağıydı. Çok güzel bir koy, ama o kadar çok tekne var ki, bu güzelliği kirletiyorlar, çok yazık.

Biraz deniz keyfi sonrasında dönüşe geçtik. Dönüşten son Phi Phi manzara kareleri…

Bu turun özeti, toplamda 2 saatlik yüzme molası haricinde sürat teknesiyle yolculuk denebilir. Yüzülen yerlerde de her yer tekne dolu zaten, yolculuk dersen sıkış sıkış bir şekilde, hızdan dolayı birbirinin üstüne düşercesine yapılan bir yolculuk, yani ismi var kendisi yok bir turdu. İki gündür çok güzel iki tur yaptık, ama bu tam bir fiyaskoydu. Daha doğrusu 3 haftadır yaptığımız turların hepsinin ayrı ve güzel bir yeri var, bu hariç. Phi Phi’ye kalmalı gitmek, teknelerin geldiği yerlere yaklaşmamak gerekiyor. Ancak o zaman adanın keyfine varılır.

Tekne yolculuğunun bitiminde limanda, 1500Baht’a tekneye binerken çekilen fotoğraf ve snorkeling yaparken çekilen video kayıtlarının CD yapılmış halini satıyorlar, isteyenler alabilir.

Sonrasında yine minübüslerimize binip otellere bırakıldık. Ve son kez Bangkok yolcusuyuz. Aceleyle çantalarımızı alıp taksiyle havaalanına gittik. Standart ücret olarak 800 Baht ödedik. Uçak zamanında kalktı ve 23:00 civarı Bangkok Don Muang Havaalanındaydık.