Pattaya’dan Vietnam’ın başkenti Hanoi’ye

No Comments

28 Ocak -Pattaya’dan Hanoi’ye ulaşım

Bugün Pattaya’dan Vietnam’ın başkenti Hanoi’ye gideceğiz. Sabah erkenden kalkıp taksi baktık, bulmakta biraz zorlandık. Son anda otelin karşısındaki acenta privante car ayarladı, hem de aynı fiyata. Rahat rahat ve erkenden orada olduk. Vietjet ile uçacağız ve internet sitesi çok kötü. Check in yapamadık, fazla bagaj almak istedik alamadık. İyi ki erken geldik, böylece 3 saat öncesine kadar fazla bagaj ucuza alınabiliyor, sonrasında kg başına para ödeniyor. Normalde sadece 7kg kabin bagajı hakkı var. Bizde de 2 büyük çanta vardı ve bir  15kg, bir de 20kg almak durumunda kaldık. Fazla bagajları, 15kg, 20kg, 30kg olarak alınabiliyor. 15kg için 440 Baht, 20kg için de 550 Baht verdik. 2 saatlik bir uçuşla Hanoi’ye indik. Yeşil pasaporta vizeye gerek olmadığından pasaporttan hızlıca geçtik. Havaalanından bindiğimiz taksi taksimetre açtı ve otele kadar ki yol 450.000VND ( Dong ) tuttu, = 20$. Biz havaalanından dışarı çıkıp öyle bindik. Oysa havaalanının içindeki tur taksisi 30$ istemişti.

Hanoi sokakları

Hanoi, Vietnam’ın başkenti ve Vietnam dilinde akarsularla çevrelenmiş şehir anlamına geliyormuş. Hoan Kiem Gölü ve Red River sularının şehri çevrelemesinden olsa gerek. Vietnam’ın kuzeyinde olduğundan diğer şehirlere kıyasla biraz serindi. Sadece burada gece uzun kollu kıyafete ihtiyacımız oldu.

Otelimiz merkezde, Hoan Kiem gölüne çok yakın. Otele yerleşir yerleşmez, yarın için Halong Bay turunu ve sonraki gün de Hue’ye geçmek için sleeper bus ( yataklı otobüs ) biletlerini almamız gerekiyordu. Otel görevlisi kendilerinin de sattığını söyledi, ama bana fiyatlar biraz fazla geldi. Biraz dolaşalım diye çıktık, biraz turladık. Hanoi’nin trafiği, özellikle de motor trafiği, insanın biran başını döndürüyor, motor çeteleri geliyormuş gibi bir hisse kapılıyorsunuz. İlk akşamımız olduğu için karşıdan karşıya geçerken biraz çekinerek geçtik. O sırada omzundaki askıda meyve satan kadın bizi görünce hemen askıyı eşimin, sonra oğlumun omzuna koyuverdi, vietnama özgü konik şapkayı kafalarına koydu ve fotoğraf çekmemizi istedi, tabii ki bunun arkasından kadından biraz muz ve mandalina almamız gerekti.

Yapılacak turlar

Dolaşırken bir taraftan da  Sinh Tourist / SinhCafe’ye bakındık.  https://www.thesinhtourist.vn/  Gitmeden önce Vietnam’da turları nerelerden alabilirim diye araştırmıştım. Herkes olumlu yorum yaptığı için bu siteyi inceledim ve neyi, kaça alırım bilgisi zaten vardı. Acenteyi görünce içeri girdik. Otel görevlisinin 32$ dediği Halong Bay turunu, 25$ dan aldık. Neticede biz dört kişiydik ve 28$ lık fazlalık iyi bir meblağdı. Hue biletini ise 14$ dan aldık. Hue’den Hoian’a akşam treniyle geçecektik, ama internet sitesinde olmamasına rağmen, akşam otobüsü olduğunu söyleyince, 8$ dan onu da aldık. 30 dakika fazla yolculuk yapacaktık, ama trenin yarı fiyatına almıştık. Zaten tren de Danang’a gidiyor, oradan da Hoian için yine otobüse binmek lazım, aynı hesap yani diye düşündük. Ama internet sitesinde yazdığı gibiymiş ve maalesef Hue’de o saatte otobüs olmadığını sonradan öğreneceğiz. Bunu daha sonra anlatacağım. Sitede yazılanlara göre hareket edin, acente çalışanlarına bakmayın.

Sokak aralarında biraz turladık. Sokakta yemek yiyenler, cafe gibi yerlerde oturup birşeyler içenler, sokak satıcıları, her yerde gözünün alabildiği kadar motor, tuk tukların yerine bisikletle kişileri taşıyan cyclo. Bu değişik atmosferi anlatmaya çalıştığım Hanoi gecesinden kareler.

Yemece

Karnımız iyice acıkmıştı, mekanını beğendiğimiz bir yere girdik. Resimlerine bakarak beğendiğimiz sarma, çöpşiş balık, çöpşiş köfte, otlu salata ve Hanoi’nin birasından birer Hanoi Beer ısmarladık. Sarma, bizim yaprak sarması gibi etli yapılmış ve üzerine fıstık serpilmiş. Şiş köfteler, pirinç yufkasının içine pirinç ve salata koyularak sarılıyor ve hafif acılı sosa batırılıp yeniliyor. Son derece doyurucu ve çok lezzetli olan bu yemek için 600.000VND, 25$  ödedik.

Vietnam’da Telefon hattı

Vietnam’da 8 gün kalacağız ve gezi boyunca gerekli olacağı için telefon hattı alalım dedik. 3GB internet ve konuşma ( lazım değildi ama ) 300.000VND verdik. İnternet navigasyon açısından, dolaşırken, sokak aralarında kaybolduğumuzda ve bazı yerleri bulmamızda işimize yarıyor, zaman kazandırıyor. Bizim gibi rehbersiz, kendisi gezenler için, görmeniz gereken yerleri belirleyip, daha hızlı gezmenizi sağlıyor. İnternet hattı almadıysanız, internet olduğunda bulunduğunuz yerin haritasını geniş bir şekilde taratıp, işaretleme yaparsanız, sonradan GPS açıkken yön bulmak kolay oluyor.

Yarın sabahtan Halong Bay Körfezi turu için erkenden hazır olmamız lazım. Servis gelip bizi otelden alacak.