Saigon Diğer Adıyla Ho Chi Minh Şehri

No Comments

1 Şubat – Hoi An’dan  Ho Chi Minh’e gidiş

Tayland, Vietnam, Kamboçya gezimizde, Saigon Diğer Adıyla Ho Chi Minh şehrine Hoi An’dan geçtik. Uçakla geçeceğimiz için Danang’a gitmemiz gerekti. Uçağımız saat 22:00 da Danang Havaalanından kalkıyor. Yine Vietjet ile uçacağız. Fazla bagaj alımlarımızı daha önceden Hanoi’ye geçerken burası için de almıştık. Daha önceden ayarladıkları büyük bir taksi saat 19:30 da bizi otelden aldı. Danang’a kadar 20$ verdik. Havaalanına vardığımızda uçağımızın 2 saat rötarlı olduğunu öğrendik. Havaalanı info yardımcı oldu, bizden önceki uçak da rötar yapmış ve bizim uçağın saatinde kalkacakmış, bizi o uçağa aktardı. Hemen check in yaptırdık, bagajlarımızı verdik ve uçağa geçecektik ki, sürprizzz, uçak yine 1 saatlik rötar yapmış. Tekrar beklemeye başladık, ben de gezi notlarımı yazarak vakit geçirdim.

Nihayet uçak 23:00 de kalktı ve 00:30 gibi Ho Chi Minh’de olduk. Havaalanı çıkışında taksi ve otobüsler var. Biz 4 kişi olduğumuzdan yine taksiye atladık. Otelimiz merkezde ve taksimetre otele kadar 300.000VDN yazdı. Bütün gün bisiklete bindik, bir de yol yorgunluğu olunca, zaten çok da geç olmuştu, duş alıp yattık. Yarın Savaş Müzesini ve Cu Chi Tünellerini gezeceğiz.

2 Şubat – Gezilecek yerler

Gece geç saatte geldiğimiz için, sabah katılmayı düşündüğümüz Cu Chi Tünelleri turunun öğleden sonra olanına katılabileceğiz. Kahvaltı sonrası hemen Sinh Tourist ofisinin yolunu tuttuk. Kaldığımız otele bir sokak ilerdeydi. Yarım günlük Cu Chi Tünelleri turunu 79VDN, yarın katılacağımız 1 günlük Mekong Delta turunu 179VND vererek aldık. Cu Chi Tünelleri turu için 12:30’da ofisin önünde olmamızı söylediler, saat 13:00 de hareket edecekmişiz. Biz de o zamana kadar gezebileceğimizi düşündüğümüz, 15 dakikalık yürüme mesafesinde olan Savaş Müzesine gittik.

Savaş Müzesi

Müze 12:00 – 14:00 arası tatil. Biz de zaten 12:00′ ye kadar gezecektik. Biletlerimizi alıp içeri girdik. Vietnam Savaşının rakamsal gerçekleri aşağıdaki tabloda açıkça gözüküyor. Atılan bomba sayısı, ölen Vietnamlı sayısı gibi dikkat çekici rakamlar.

Amerikalıların attıkları napalm, portakal gazı gibi kimyasal bombalar  yüzünden, sakat kalanlar ve 3 nesildir hala devam eden sakatlıklar için söyleyecek kelime bulamıyorum.

Savaşın acımasızlığını, Vietnam halkının yaşadığı eziyetleri gösteren ödül almış fotoğraflar.

Ormanlarda saklanan Vietnamlıları ormanlarla beraber yakan napalm bombalarının sonucunda her şeyin yok oluşunun resmi.

Vicdanın bittiği bir işkence fotoğrafı daha,

Buradaki görüntüler bir millete bu kadar mı eziyet edilir diye düşündürüyor. Ama yine de Amerikalılara karşı düşmanca tavırları yok.

Müzenin bahçesinde ise Amerikalılardan kalma uçaklar, helikopterler, tanklar var.

Müze çıkışında içimizin nasıl burkulduğunu anlatamam. Cu Chi Tünelleri turu için saat 13:00 de hareket edeceğimiz için, 12:30’da Sinh Tourist ofisinin önünde olduk. (Cu Chi Tünelleri turunu ayrı bir yazıyla anlatacağım.)    http://bidunyagezmece.com/cu-chi-tunelleri/ tıklayınız.

Cu Chi Tünelleri turu sonrası saat 19:00’da nihayet Ho Chi Minh’e döndük. Sinh Tourist ofisinin yanındaki Gon Cafe’nin, mönülerine bakıp, hemen içeri girdik. Çünkü çok acıkmıştık ve yer arayacak durumda değildik. İyi ki de girmişiz, yemekleri oldukça lezzetliydi, sunum da güzeldi. Pilav eşliğinde çok leziz et yemeklerini yedik. Tabii ki buranın birası Saigon eşliğinde.

Günün yorgunluğunu kaldığımız otelin önünde geçirmeye çalıştık. Otelin sokağı barlar sokağı gibi olduğundan, akşam otelin önünde oturup biralandık. Gelen geçeni izledik ve şişe şişe saigonlar bitti. Yarın sabahtan Mekong Nehri gezisine katılacağız.

3 Şubat – Gece Saigon / Ho Chi Minh şehir turu

Mekong Nehri gezisinden döndükten sonra, yine dün akşam da memnun kaldığımız, Gon cafe’de yemeğimizi yedik. ( Mekong Nehri gezisini ayrı bir yazıyla anlatacağım ) http://bidunyagezmece.com/dokuz-basli-ejder-mekong-deltasi-gezisi/ tıklayınız

Daha sonra şehri biraz adımlayarak, dün göremediğimiz yerleri biraz görelim istedik. Notre Dame Bazilikası ve  Merkez Postane, ikisini de dışardan görebildik.

19 Şubat itibariyle yeni yıla girecekleri için her yer süslenmiş vaziyette. Sokaklar ışıl ışıl, hediyelikler her yerde. Evlerde, kapalı alanlarda da kutlama için Buda heykelleri, tütsüler ve yılbaşı süsleriyle donanmış durumda.

Sabah otobüsümüz erken olduğu için, geceyi de 00:30 gibi vakitlice bitirdik. Yarın Kamboçya’ya geçeceğiz.