Kamboçya’dan Bangkok’a Geçiş

No Comments

7 Şubat – Kamboçya’dan Bangkok’a Geçiş

Kamboçya’dan Bangkok’a geçiş için sabah 07:50’de minibüs otele bizi almaya geldi, herkesi otellerinden alarak devam ettik. Otobüse bineceğiz zannederken baktık ki minibüsle devam ediyoruz. Bizden sonra binenlerin oturdukları yer oldukça rahatsız, biz yine de iyi koltuklarda oturduk. Bu da kendimizi kandırmaca hani. Hoplaya zıplaya, saat 11:00 gibi sınıra geldik. Çıkış yapılan yer, bilet gişesi gibi bir yer. Kalabalık ve karmaşa içinde sıraya girip Kamboçya’dan çıkışımızı yaptık. Sonra Tayland sınır kapısına kadar yürüyüp, giriş yapacağımız binaya geldik. Uzun ve kalabalık bir kuyruk bizi bekliyordu. Yine formlarımızı doldurduk, 30 dakika kadar sonra sıra bize geldiğinde, yine yeşil pasaportu anlamaya çalıştılar, special kısmına takıldılar ve neyse ki sonunda girişimizi yaptık.

Artık sorun olmaz derken, çilemizin daha bitmediğini anladık. Araç değiştirecekmişiz ve diğer araca binmek için tuktuk sırası bekledik. Bu arada bizi numaraladılar, farkedilelim diye kodlandık yani. Nihayet 30-40 dakika kadar sonra tuktuk geldi ve 250m kadar ileride cafe gibi bir yerde indirdi. Hepimiz bunun için mi bekledik o kadar zaman, biz oraya kadar yürürdük zaten diye şaşkınlık içindeyiz. Birazdan araç gelecek zannederken yanıldığımızı bir süre sonra anladık. Herkes beklemekten, bilinmezlikten ve organizasyon diye bir şeyin olmamasından dolayı şaşkın ve kızgın. Beklerken Türkçe konuştuğumuzu duyan, gezgin bir arkadaş edindik. Serkan Bey tek başına gezen birisi, ama gittiği yerdeki yerel arkadaşlarıyla da zaman zaman beraber geziyor. Günler sonra ilk kez Türkle karşılaşmış, Türkçe konuşmayı özlemiş. Biz bu açıdan 4 kişi olduğumuz için şanslıydık. Karşılıklı gezi anılarımızı paylaşarak keyifli bir sohbet ederken, 2,5 saat kadar bekledik. Nihayet 14:30’da başka bir minübüs geldi, bindik ve düzgün olan asfaltı olan Tayland yollarında jet hızıyla gittik. Gerçi arada 2 kez 15 dakikalık mola da verdi, biz de yiyecek bir şeyler aldık. Yol boyunca Serkan Bey ile de gidilen farklı yerler hakkında sohbetimiz devam etti.

Yine Bangkok

Saat 19:30 civarı Khaosan Road’a indik ve caddemize kavuştuk. Bir an sanki evimize gelmiş gibi hissettik. Serkan Bey’i caddeden taksiye bindirme çabalarımız polis engeline takılınca, ondan ayrılıp direkt 30m ilerideki otelimize gittik. Daha önceden de kaldığımız için arama sıkıntımız olmadı. Ama orası doluymuş ve bizi diğer binalarına götürdüler. İyi ki de doluymuş, buranın odaları daha ferah, yatakları daha iyi, yani buradan memnun kaldık. 12 saatlik yolculuktan sonra biraz dinlenmeye ihtiyacımız vardı.

Karnımız da iyice acıkmış, pad thai yeme zamanı gelmişti. Bizim pad thai ustasına gittik, karidesli ve tavuklu pad thaileri aldıktan sonra bir güzel göçürdük. Biraz caddede gezindikten sonra da bizim bara oturduk ve Chang biralarımızı götürdük. Bir süre sonra yol yorgunluğundan otele dönüp bayılır vaziyette uyumuşuz.

Yarın 17:50 uçağıyla Phuket’e uçacağız. Aslında uçak biletini bugüne alacaktım, ama buraya geliş saatine güvenemediğim için, bir gece Bangkok’ta kalıp, ertesi gün gitmeyi iyi ki düşünmüşüm ve bileti öyle almışım. Eğer alsaydım uçağı kaçıracaktık. Biz sınırda beklerken, bizim gibi 4 kişilik bir grup , çok strese girdi, onların da başka bir uçuşu vardı ve yetişebildiler mi bilmiyorum. Firmanın dediği gibi 7 – 8 saatlik bir yolculuk olmuyor. Tam çakallar, başka şey söyleyip, başka şekilde hareket ediyorlar. Oysa Vietnam’dan Kamboçya’ya geçişte Sinh Tourist otobüsünün görevlileri o kadar organizeydiler ki, biz hiçbir şey yapmadan tam zamanında ve sorunsuz vardık.

8 Şubat – Chatucak Weekend

Güzel ve bol meyveli, özellikle muhteşem karpuzlu Tayland kahvaltısından sonra, yarım günümüz olduğundan Chatucak Weekend gezisi yapalım dedik. Alışveriş yaparız, hediyelik alırız diye düşündük. Gerçi haftaya tekrar Bangkok’a geleceğiz, ama pazar sadece hafta sonu açık, bizim gelişimiz hafta içi olacak, hafta sonu Türkiye’ye döneceğiz.

Chatucak’a gitmek için nihayet 150Baht’a bir taksi bulduk. Sonra yolda da şoförle, bizi bekleyip geri götürmesi ve Don Muang Havaalanına bırakması için 500Baht’a anlaştık. Otobüsler de 40 Baht zaten, biz de yine 4 kişi olmanın avantajını kullandık.

Chatucak Market, her şeyin satıldığı bir hafta sonu pazarı. Kıyafetten takıya, çantadan ayakkabıya, hediyeliklere, yemeğe her şey var. Ama kıyafetler daha çok küçük beden, taklit markalar için ise yorum yapamayacağım. Takı ve diğer hediyelikler bence Khaosan Road’da daha ucuzdu. Çok umutlarla geldiğimiz pazardan birkaç parça bir şey aldık ve çıktık.Taksici bizi Chatucak’ın önünde beklemişti, otele geri götürdü, sonra da telaşsız ve rahat bir şekilde havaalanına gittik.

Karnımızı da havaalanında doyurduk. Havaalanı fiyatları Khaosan Road fiyatlarının 3 katı. Örneğin, 50Baht olan Pad thai, 150Baht gibi. Biz 2 ördekli mönü, 2 tavuklu pilavlı mönü aldık ve içecekler, 1050Baht hesap ödedik.

Uçağımız zamanında kalktı, ben de bunları uçakta yazıyorum ve birazdan da inişe geçeceğiz.