Himalayalara trekking başlıyor

No Comments

Büyük gün

Bugün büyük gün, Himalayalara doğru trekking başlıyor. Nayapul, Birethani, Hille, Tikhedhunga olarak devam edeceğiz. Haritamız elimizde, biz bize yola çıkıyoruz. Akşamdan herşeyi hazırladık. Çantalarımızı hafif tutmaya çalışsak da, olmazsa olmazlar yüzünden yine de çok hafif olamadı. Çünkü koyduklarımız kalın kıyafetler ve herşeyi yedekli koymak zorunda kaldık.

Nayapul’a nasıl gidilir?

Sabah 07:00 gibi toparlanıp, büyük çantayı ve fazlalıkları otele emanet ederek, çantalarımızı sırtlandık ve göl kenarındaki otobüslere gittik. Taksi kullanmak yok, siz kullanabilirsiniz ama. Zero kilometer’dan geçen City bus’a bindik, 30Rs verdik. İnince de Nayapul otobüslerini sorduk. Bizim marketçinin dediği gibi hemen inilen yerdeki karşı köşeden geçiyor, biz de ‘’Nayapul ‘’diye bağıran birisine bindik, ona da 300Rs verdik. Ama yol öyle kötü ki 300Rs bu yola çok az bile dedik. Yaklaşık 40km yolu 2 saate yakın bir zamanda alıyorsunuz, hoplaya zıplaya gidiliyor.

Başlangıç noktası

Otobüs Nayapul’da köyün girişinde, yürüyüşe başlama noktasında indiriyor. İnince hemen orada meye suyu alıp sandaviçlerimizi gömdük, yürüyüşe enerji lazım dimi. Çantalarımızı kuşanıp, ‘’batonlar elimizde, uzun ip belimizde ‘’ şarkısını söyleyerek yürüyüşe başladık. 1km kadar sonra, köy içinde isimlerimizi yazarak 100Rs verdik, yardım parası gibi bir şey, tam anlayamadık. Çünkü esas check point noktası, Birethani girişindeydi. TİMS kartı ve ACAP kaydı yapılıyor ve kaşeleniyor, nereye doğru devam edeceğinizi soruyorlar, notlar alınıyor.

Yürüyüşte çantalarınız ne kadar hafif ve rahat olursa, yürüyüşünüz de o kadar rahat olur. Çünkü düz yol değil, Tadapani’ye  kadar çoğunluk merdiven, üstelik bu merdivenler öyle bildiğimiz düzgün merdiven değil, taşlı topraklı, bazıları yarım bacak yüksekliğinde adeta. Daha önceden trekking ya da benzer bir deneyiminiz yoksa zorlanırsınız.

Buraya kadar yürüyüş açısından yol zorlayıcı değil. 1025m yüksekteyiz. Ama öğlen olduğundan hava çok sıcak, tişörtlerle yürüyoruz, buna rağmen, tişörtler sırtımıza yapıştı. Uygun yerlerde 2 kere değiştirdik. Islakları da kuruması için, çözüm olarak çantanın üstüne asıyoruz, biz yürürken o da kurusun, güneşin altında diye. Öyle Himalayalara gidiyoruz, yürürken donarız diye düşünmeyin. Gündüz tişörtle bile terliyorsunuz, çok sıcak, ama gece ayaz oluyor ve donuyorsunuz.

Birethani – Tikhedhunga arası

Toprak, taşlı, sürekli tırmandığımız merdivenlerle, köy içleri derken, zorlanmaya başladık. Birethani’den sonra gidebildiğimiz kadar daha gidelim istedik. Hille’de tekrar bir mola verdik. Hava kararmadan biraz daha devam ederek Tikhedhunga’ya kadar gidelim dedik. Çünkü Ghorepani ‘ye doğru olan yolun daha fazla merdiven, daha zorlayıcı tırmanışı olduğunu söylediler.

Tabelaları ve kırmızı beyaz işaretleri takip ederek, arada gördüğümüz köylülere sorarak yola devam ettik. Yol üzerinde birşeyler yiyip içebileceğiniz, su alabileceğiniz yerler çok, sıkıntı çekmezsiniz. Ama şehirde 20-25Rs verdiğiniz su, 80-100Rs olmaya başlıyor. En çok da su tüketiliyor, çünkü eforla ve yükseğe çıktıkça daha da susuyorsunuz. Ayrıca zaten yükseklik hastalığına yakalanmamak ve daha sağlıklı bir trekking için bol su tüketmeniz gerekiyor. Biz ayrıca, yükseklere çıktıkça, kapalı su bulamayacağımızı ve suyu dezenfekte etmemiz gereken yerler olacağını öğrenince tablet aldık. 1lt suya1 tablet atıyorsunuz. 50-100 tabletli kutular var. Büyük market veya eczanelerden alın, küçük dükkanlar 400-500Rs gibi, iki katı fiyata satıyor.

Merdivenleri çıkmaktan artık günün sonuna doğru yorulmaya başladık, biraz da yavaşladık bu yüzden. Hava kararmaya başlamıştı ki, Tikhedhunga’ya vardık. Yer arayacak zaman çok yoktu ve biz de yorgunduk zaten, girişte görünüşünü beğendiğimiz biraz da kalabalık gördüğümüz bir guesthousedan odayı tuttuk. Sadece oda 500Rs. Akşam yemeği ve sabah kahvaltısında yediklerinizle sabah çıkışta ödeme yapıyorsunuz. Genelde iki kişi için, yemek ve kahvaltı 2000Rs civarı tutuyor. Dağlarda yemek işi de, su gibi pahalı. Dağlara herşey zor ulaştığından, herşey oldukça kıymetli.

Nayapul’da 1010m ile başladığımız yürüyüşle, Birethani’de 1025m, Tikhedhunga’da ise 1570m’deyiz ve bugün 14km tırmanmışız. Yemek sonrası, hem yorgunluk, hem de zaten yapacak bir şey olmadığından erkenden yattık. Yarına iyice dinlenmemiz gerekiyor.

Gündüz o sıcakta terlerken, gece dondurucu bir soğuk var. Verdikleri battaniyelerin altında zor ısınarak uyuduk. Yarın daha zor olacakmış…